Călătoria către electrificare necesită o transformare industrială la toate nivelurile. În acest cadru, SEAT S.A. a încheiat anul 2021 prin inaugurarea Test Center Energy (TCE), un centru de cercetare și dezvoltare a bateriilor de pionierat pentru vehicule electrice și hibride plug-in. Centrul reprezintă un pas major înainte în angajamentul companiei de a stimula electrificarea în Spania și de a transforma țara într-un hub european lider pentru mobilitatea electrică. Iată șase cifre cheie despre primul centru de baterii de acest gen din sudul Europei.
Test Center Energy are capacitatea de a efectua până la 6.000 de teste complete ale sistemului de înaltă tensiune (baterie, sarcină, siguranță) pe an. "Acest centru ne permite să ne poziționăm ca un reper în dezvoltarea de soluții pentru mobilitate durabilă"****, spune Josep Bons, șeful departamentului de inginerie electrică și electronică la SEAT SA. Suprafața de 1.500 de metri pătrați este folosită pentru a dezvolta și testa performanța sistemelor de alimentare ale vehiculelor electrice și hibride pentru CUPRA, SEAT și SEAT MÓ, precum și ale altor mărci din Grupul Volkswagen. Drept urmare, activitățile centrului nu se opresc niciodată, funcționând 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an.
Acesta este echivalentul capacității de testare a centrului. "1,3 megawați de capacitate de testare, ceea ce ar consuma 350 de gospodării cu toate dispozitivele lor conectate în același timp, sau mai mult de 100.000 de telefoane mobile încarcându-se simultan", explică Francesc Sabaté, șeful TCE. Alături de Sabaté, la această unitate lucrează peste 25 de profesioniști cu înaltă calificare.
La TCE, ele reproduc tot felul de situații cu care s-ar putea confrunta o baterie, inclusiv simulări de conducere rapidă și lentă, diferite pante sau suprafețe de drum și, de asemenea, diferite condiții meteorologice. "Astfel, punem bateriile la limită. Ne permite să le garantăm funcționarea perfectă în orice circumstanțe pe parcursul ciclului lor de viață", spune Sabaté.
În camerele climatice, bateriile sunt expuse la temperaturi extreme, care pot diferi cu până la 80 de grade Celsius. "Vehiculele noastre hibride și electrice sunt vândute în toată lumea. Cu aceste teste verificăm că bateriile vor funcționa perfect în zonele fierbinți precum Mexic, precum și în țările reci precum Suedia, unde temperaturile scad cu ușurință la mult sub zero grade iarna"****, adaugă el.
Aceasta este durata medie de timp în care fiecare baterie este testată. "Li se aplică mai multe cicluri de încărcare și descărcare la diferite profiluri de temperatură, monitorizând în timp real toți parametrii celulelor și ai bateriei în ansamblu"****, spune Sabaté. Accentul se pune astăzi pe bateriile platformelor MEB (electrice) și MQB (hibride), precum și pe diferite încărcătoare utilizate în vehiculele electrificate. Bateriile nu sunt analizate doar individual, ci și după ce au fost integrate în vehicule. "În medie, pentru un singur proiect sunt efectuate un total de 900 de teste statice și 2.500 de teste dinamice"****, potrivit lui Sabaté.
Test Center Energy reprezintă un angajament față de sustenabilitate în toate sensurile - în promovarea electrificării și, de asemenea, în design. Datorită sistemelor utilizate pentru a-l construi, a obținut certificarea LEED® ca o unitate de top în eficiența energetică și design durabil. Cele 120 de panouri solare de pe acoperiș economisesc 39 de tone de CO2 pe lună. În plus, temperatura interioară se autoreglează datorită celor 95 de parasolare dinamice de pe fațadă care se mișcă pentru a utiliza eficient lumina exterioară.