Noile valori de consum vor fi aplicabile pentru autovehiculele care vor intra pe piaţă începând cu septembrie 2018. Aceste valori vor fi calculate folosind noul standard WLTP. WLTP este abrevierea pentru Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, adică Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor ușoare. Aceasta este o procedură de testare standardizată la nivel mondial, destinată determinării consumului de combustibil şi emisiilor din gazele de evacuare. Aflaţi aici ce înseamnă toate acestea pentru autovehiculul dumneavoastră SEAT.
Oricine doreşte să cumpere un autovehicul, verifică valorile privind consumul şi emisiile. Citiţi şi aflaţi mai multe detalii despre modul în care aceste valori vor fi calculate în viitor, în baza noii proceduri de testare.
Oricine doreşte să cumpere un autovehicul, verifică valorile privind consumul şi emisiile. Citiţi şi aflaţi mai multe detalii despre modul în care aceste valori vor fi calculate în viitor, în baza noii proceduri de testare.
Folosind date prelevate la nivel mondial din călătorii reale, WLTP va oferi valori mai realiste privind consumul. Citiţi şi aflaţi mai multe detalii despre ceea ce se va schimba odată cu introducerea noii proceduri de testare.
WLTP va înlocui procedurile de măsurare NEDC în toamna anului 2018. Noile criterii de testare vor asigura valori mai realiste. Citiţi mai departe pentru a afla cum exact se diferenţiază cele două proceduri.
Distanţe mai lungi, perioade mai scurte de staţionare: WLTP testează procedura de testare pentru măsurarea consumului de combustibil şi a emisiilor de CO₂. Aceasta este diferenţa între cele două cicluri de conducere.
Procedura standardizată NEDC este aplicabilă tuturor autoturismelor şi autovehiculelor comerciale uşoare. A fost introdusă de Uniunea Europeană în 1992, pentru determinarea consumului de combustibil şi a emisiilor specifice autovehiculelor şi pentru a oferi valori comparabile. Aici puteţi vedea dintr-o privire care sunt condiţiile fundamentale pe care sunt bazate aceste măsurători.
WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure = Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor comerciale ușoare) este un standard internaţional pentru testarea autoturismelor şi autovehiculelor comerciale uşoare. Începând cu 1 septembrie 2018, aceasta va oferi specificaţii mai realiste privind consumul, având parametrii de testare mult mai dinamici. Aflaţi în continuare în ce anume constau aceştia.
Pe viitor, noua procedură de testare va evalua mai bine consumul de combustibil real, pentru utilizarea autovehiculelor în cotidian. WLTP utilizează un profil mai asemănător cu cel specific utilizării de zi cu zi, în comparaţie cu standardul anterior, NEDC. Această abordare este similară unui test sintetic de laborator şi serveşte în principal facilitării unor comparaţii între diferitele autovehicule, fără a reflecta în mod realist consumul efectiv. În timp ce valorile de consum erau anterior măsurate în condiţii abstracte de laborator, noua procedură permite acum o previzionare mai precisă a consumului real al autovehiculului, datorită parametrilor de testare optimizaţi. WLTP are scopul de a simula o funcţionare mai realistă a autovehiculului, pentru a obţine rezultate mai realiste.
Noul standard WLTP asigură rezultate comparabile la nivel mondial. Unul dintre obiectivele principale ale abordării WLTP este de a asigura mijloace standardizate de determinare a emisiilor din gazele de evacuare şi a consumului e energie pentru diferite sisteme de propulsie, precum motoarele pe benzină, diesel, CNG şi cele electrice. Autovehiculele de acelaşi tip trebuie să aibă aceleaşi rezultate oriunde în lume, atunci când procedura WLTP este urmată în mod corect. Această condiţie necesară de comparabilitate este şi motivul pentru care sunt necesare măsurătorile din laborator. Din acest motiv, consumul de combustibil şi emisiile sunt analizate în condiţii de încredere, pe bancul de testare dinamometric cu rulouri, în baza unui profil de condus dinamic.
Informaţiile mai realiste privind consumul ajută la realizarea obiectivelor internaţionale privind protecţia mediului şi reduc impactul asupra mediului înconjurător. Reducerea emisiilor de CO₂ este un aspect-cheie pentru dezvoltarea autovehiculelor. WLTP permite verificarea şi documentarea respectării limitelor CO₂ internaţionale. În 2010, numai UE a generat 4,72 miliarde de tone de emisii de CO₂. 19% au fost produse de autovehicule*. Având acestea în vedere, Uniunea Europeană intenţionează să reducă emisiile cu 20% până în anul 2020**. Acest obiectiv va fi atins cu ajutorul WLTP. La fel ca şi consumul de combustibil, şi emisiile de CO₂ ale unui autovehicul depind de respectivul autovehicul. WLTP generează o mai mare transparenţă pentru compararea consumului de energie şi a emisiilor de CO₂ ale diferitelor autovehicule. Astfel, măsurătorile devin independente de producător şi de tipul de autovehicul şi în principal au ca rezultat valori mai mari decât cele din ciclul NEDC. Astfel, este de aşteptat ca anumite modele şi motoarele lor să fie optimizate, în vederea protejării mediului.
*) Aceste informaţii sunt extrase din documentul "Mobilität der Zukunft - sicher und geprüft" (germ. Mobilitatea viitorului - sigură şi testată), 16.03.2015, Asociaţia Verband der TÜV e.V. **) Aceste informaţii sunt extrase din documentul publicat în 2013 cu privire la "CO2-Regulierung für Pkw" (germ. Reglementare CO2 pentru autoturisme) a Institutului Economic German din Köln (Institut der deutschen Wirtschaft)
Consumul de combustibil al autovehiculului dumneavoastră depinde de numeroşi factori pe care nu puteţi să-i influenţaţi. Totuşi, mai multe trucuri simple vă pot ajuta să reduceţi semnificativ consumul de combustibil.
**Conduceţi anticipativ şi modern. **Jumătate de stres. Economii duble. Condusul la viteze moderate şi constante, mai puţine frânări, deplasarea în ritm cu fluxul traficului, rularea liberă şi utilizarea energiei cinetice, toate acestea reduc considerabil consumul de combustibil. Un astfel de stil de condus este, de asemenea, mai sigur şi mai puţin stresant. Pe autostradă: conduceţi cu 130 km/h, în loc de 160 km/h şi economisiţi! În plus: un stil de condus anticipativ ajută, de asemenea, la evitarea ambuteiajelor.
Conduceţi mereu în cea mai mare treaptă posibil. Treapta 3 la 30. Schimbând mai des treptele, economisiţi combustibil. Dar condusul la turaţii joase nu afectează motorul? Acesta este un mit. Motoarele TDI şi TSI adoră să funcţioneze în a treapta 3 la 30 km/h, dezvoltând un cuplu uluitor şi o putere de acceleraţie excelentă la turaţii reduse, ca de exemplu la 2.000 rpm. Schimbaţi în treapta 2 aproape imediat după ce autovehiculul dvs. începe să se deplaseze. Puteţi cu uşurinţă sări peste o treaptă când schimbaţi într-o treaptă superioară. Şi, întotdeauna, alegeţi treapta cea mai mare. 50 km/h în treapta 5 nu constituie nicio problemă pentru cele mai multe autovehicule: cât timp autovehiculul dvs. funcţionează lin, cu un sunet normal, turaţia nu este prea ridicată.
**Folosiţi dotările cu moderaţie. **Economisiţi până la 2 litri de combustibil, cu opţiunile potrivite. Dotările sporesc confortul la condus, dar sunt de multe ori mai scumpe, dacă sunt folosite în exces. Un sistem de aer condiţionat, de exemplu, consumă destul de mult combustibil. Reducerea şi menţinerea temperaturii la interior în zilele caniculare poate consuma până la 2 litri la 100 km, la viteze reduse. Dar temperatura poate fi, de asemenea, redusă prin aerisirea autovehiculului înainte de călătorie şi pornind la drum cu geamurile puţin deschise. În timp ce conduceţi, verificaţi întotdeauna ce dotări funcţionează în respectivul moment şi dacă aveţi într-adevăr nevoie de toate.
**Evitaţi distanţele scurte. **Combinaţi drumurile, pentru că motorul are cel mai ridicat consum atunci când este rece. Dacă în mod frecvent conduceţi doar pe distanţe scurte, consumul dumneavoastră de combustibil poate să crească rapid, la valori incredibile, de până la 30 l/100 km! Dar puteţi economisi combustibil combinând mai multe destinaţii într-o singură călătorie. Când parcurgeți drumuri mai lungi, motorul dumneavoastră va putea atinge temperatura optimă de funcţionare şi va consuma mult mai puţin combustibil.
Faceţi uz de decuplarea alimentării. 0,0 litri: călătoriţi gratuit! Cu tehnicile corecte puteţi să economisiţi cu adevărat combustibil. Ştiţi cum să obţineţi un consum instantaneu de exact 0,0 l/100 km? Cu schimbătorul în viteză, lăsaţi maşina să ruleze liber! Funcţia de decuplare a alimentării opreşte alimentarea cu combustibil a motorului. În acest timp, nu veţi folosi nicio picătură de carburant! Cel mai bun moment pentru a folosi această metodă inteligentă este atunci când, în acelaşi timp, vă este utilă şi frâna de motor. De exemplu, când coborâţi o pantă sau vă apropiaţi de semaforul roşu. Chiar dacă scoateţi cutia din viteză, consumul va fi mult mai mic. Este o tehnică deosebit de eficientă dacă puteţi să lăsaţi maşina să ruleze liber pe distanţe lungi, conducând într-un stil anticipativ.
Verificaţi presiunea din pneuri. Economia de combustibil începe încă înainte de a porni la drum. Economisiţi până la 15%, prin simpla verificare a presiunii din anvelope! Rezistenţa la rulare este responsabilă pentru 15% din consumul total. Dacă umflaţi roţile până la presiunea recomandată pentru autovehiculul încărcat la maximum (valorile pot fi verificate pe clapeta rezervorului de combustibil), reduceţi rezistența la rulare şi astfel reduceţi şi consumul de combustibil. Când cumpăraţi anvelope, asiguraţi-vă că acestea au cea mai mică rezistenţă la rulare posibilă. Astfel puteţi economisi 3%. În plus, aceste anvelope sunt, de asemenea, mai silenţioase.
Reduceţi coeficientul aerodinamic. Un coeficient aerodinamic mai redus înseamnă mai multă eficienţă. Caracteristicile aerodinamice ideale sunt cheia pentru un consum redus de combustibil, mai ales la viteze mai mari. De aceea, caroseria autovehiculului dumneavoastră SEAT a fost astfel concepută încât să genereze o rezistenţă cât mai redusă la înaintare. Accesoriile de pe plafon, ca de exemplu suporturile pentru biciclete sau cutiile de transport vor anula acest efect. Deci, ar fi bine să demontaţi suporturile de transport de pe plafon, pe perioada dintre vacanţa la schi şi excursiile cu bicicleta.
Utilizaţi ulei de motor cu valori reduse de frecare. Calitatea economiseşte până la 5%: cu cât motorul este lubrifiat mai rapid, cu atât mai repede va produce mai puţine emisii. Este cu atât mai important la pornirile la rece şi pentru drumurile scurte. Care este calitatea principală a uleiurilor bune? Că se difuzează rapid. Uleiurile low-friction, care asigură valori reduse de frecare, sunt imbatabile în acest sens. Acestea reduc consumul de combustibil cu până la 5% în comparaţie cu uleiurile obişnuite. De aceea, aproape toate automobilele SEAT vin din fabrică cu ulei low-friction.
Evitaţi să purtaţi cu dumneavoastră balastul inutil. Puteţi economisi până la 0,3 litri, renunţând la kilogramele inutile. Mai exact: 100 kg vă cresc consumul de combustibil cu până la 0,3 litri la 100 km. De aceea, este bine să verificaţi regulat ce anume se află în portbagajul dumneavoastră. Puteţi economisi combustibil chiar şi la alimentare. Umpleţi rezervorul doar pe jumătate. Deoarece un rezervor plin creşte greutatea maşinii şi deci creşte , de asemenea, consumul de combustibil.
Cele mai importante întrebări şi răspunsuri privind noile valori de consum.
Un ciclu de conducere defineşte cerinţele şi condiţiile pentru măsurarea consumului de combustibil şi emisiilor de CO₂ ale unui autovehicul. Obiectivul constă în a simula o călătorie realistă cu autovehiculul, în condiţii de nivel mediu. Ciclul de condus specifică anumite condiţii, precum temperatura de pornire, viteza şi durata măsurătorilor, pentru ca producătorii să poată oferi valori comparabile la înmatricularea şi vânzarea autovehiculelor.
WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure = Procedura armonizată la nivel mondial de testare a autovehiculelor ușoare) a fost introdus în septembrie 2018 şi este un nou ciclu standard internaţional. WLTP utilizează un profil mai asemănător cu cel al utilizării de zi cu zi, în comparaţie cu standardul anterior, NEDC. Noua procedură are scopul de a oferi o reprezentare mai realistă a consumului autovehiculelor. La bază stă un ciclu de testare modificat, cu specificaţii mai stricte.
Ciclul de testare NEDC, introdus de Uniunea Europeană în 1992, nu mai corespunde condiţiilor actuale şi nu poate reprezenta cu acurateţe utilizarea individuală, în condiţii cotidiene. În schimb, noul standard WLTP are obiectivul de a garanta că valorile de emisii şi consum măsurate în cadrul testărilor de omologare de tip a unui model reflectă valorile obţinute în condiţii reale de utilizare. De aceea, procedura şi ciclul de conducere diferă de cele ale standardului NEDC.
De exemplu, parametrii de testare redefiniţi includ o distanţă de testare mai mare, perioade mai lungi de condus, timpi mai reduşi de staţionare şi viteze medii mai mari. Sunt luate în considerare, de asemenea, dotările opţionale. Aceşti noi parametri au în general ca rezultat valori mai mari ale consumului.
Noul ciclu WLTP va deveni obligatoriu începând cu 01.09.2018. Începând cu septembrie 2018, toate noile autoturisme şi motoare introduse de producătorii auto trebuie prezentate cu specificaţii determinate în baza valorilor WLTP de consum şi emisii.
Începând de la 01.09.2018, sunt impuse pentru toate autoturismele noi specificaţiile determinate în baza valorilor WLTP de consum şi emisii.
Nu. În prezent, nu sunt planificate modificări ale portofoliului de modele. Anumite modele şi motoarele acestora vor trebui să fie optimizate pentru a atinge un nivel şi mai ridicat de eficiență şi pentru a reduce emisiile în conformitate cu reglementările. Dar modelele nu vor ieşi din producţie ca urmare a prevederilor WLTP.
Da, există. Ciclurile de conducere pentru măsurarea emisiilor şi consumului dezvoltate în Japonia (JC 08) şi SUA (FTP 75) sunt adaptate condiţiilor specifice din traficul respectivelor ţări. De exemplu, ciclul japonez include numeroase faze de oprire şi pornire de pe loc. Acestea sunt executate de două ori: o dată ca pornire la rece şi o dată ca pornire la cald.