Consumul unui vehicul poate fi diferit de datele indicate de producător. Din acest motiv relevanța rezultatelor măsurate pe baza Noului Ciclu European de Conducere (NEDC) a fost mereu criticată. Acest lucru se datorează faptului că consumul real depinde în mare măsură de comportamentul individual de conducere și de echipamentul vehiculului. De exemplu dacă un vehicul rulează mult în traficul urban, pe drumuri naționale sau pe autostradă. Pentru a face dreptate acestor diferențe, din condițiile teoretice ale ciclului NEDC se realizează un profil dinamic de conducere bazat pe studii statistice și evaluarea profilurilor medii de utilizator: În general se iau în considerare o accelerație mai mare, cu o viteză medie mai ridicată și o viteză maximă mai mare. Și, în loc să simuleze traficul urban și extraurban combinat, vehiculul este testat acum în patru faze de diferite viteze.
Aceste date privind emisiile și consumul de carburant măsurate în conformitate cu WLTP trebuie indicate începând cu 1 septembrie 2018 pentru toate modelele și motoarele de autoturisme nou introduse pe piață. Acest lucru este valabil în Europa și în multe alte țări din întreaga lume.