Autoturismele plug-in hibride au devenit una dintre cele mai populare opțiuni pentru clienții care sprijină mobilitatea sustenabilă. Vânzările acestora au crescut cu 133.9% în Europa, în primul trimestru al anului 2020, conform datelor Asociației Europene a Producătorilor de Autoturisme. Motivele acestei evoluții sunt: eticheta "emisii zero" (dacă vehiculele au o autonomie electrică mai mare de 40 km), un preț atractiv și versatilitatea celor două motoare diferite.
Mai jos regăsiți un ghid pentru a obține maximul din posibilitățile infinite oferite în viața cotidiană, utilizând ca exemplu SEAT Leon e-HYBRID și modurile de condus indicate în funcție de drumul care urmează să fie parcurs.
Vânzările de autoturisme plug-in hibrid au crescut cu 134% în Europa, în primul trimestru al anului 2020.
Autoturismele hibride pornesc direct în modul electric și funcționează în acest mod până când bateria este consumată. Apoi, fără ca șoferul să facă vreo selecție, motorul cu combustie internă preia propulsia. Această schimbare ar avea loc și dacă autoturismul are nevoie de mai multă putere sau dacă este depășită o anumită viteză. "În cazul lui Leon e-HYBRID, acesta poate fi condus în modul electric până la 130 km/h" spune Gerhard Lux, responsabilul de dezvoltarea Hybrid and Electric Drive la SEAT. Lux adaugă și că "acest mod este potrivit pentru drumuri zilnice de aproximativ 50-60 kilometrii, atât în zone urbane, cât și pe autostradă. În acest caz, autoturismul ar rula mereu în modul electric".
Atunci când călătoriile sunt combinate și depășesc capacitatea bateriei, modul hibrid își îndeplinește pe deplin funcția. Motorul electric nu mai este prima opțiune. În acest caz, este recomandat să fie introdusă ruta în sistemul de navigație pentru ca autoturismul să își poată face estimările. "Mulțumită modului Auto Hybrid, autoturismul folosește sistemul de navigație pentru a gestiona utilizarea bateriei. În acest fel, va prioritiza modul electric în zonele urbane și îl va comuta secundar pe secțiunile de autostradă. Scopul este să se ajungă la punctul de reîncărcare cu o baterie descărcată", explică Gerhard. Pentru rute mai complexe, cu mai multe opriri intermediare, funcția Intelligent Hybrid gestionează ce sistem să fie folosit pentru a optimiza încărcarea.
Cum viața nu poate fi mereu planificată, uneori nu știi dinainte unde va trebui să mergi cu mașina. De exemplu, când trebuie să faci mai multe drumuri pe parcursul unei zile sau o călătorie spontană. În aceste situații, Leon e-HYBRID oferă mai multe posibilități. "Poți alege între trei opțiuni: menține stabil nivelul de încărcare, alege un minim de încărcare al bateriei care nu poate fi depășit, pentru a putea fi folosit la nevoie sau, în final, creșterea nivelului de încărcare" spune Gerhard.
Versatilitate, sustenabilitate și eticheta "emisii zero", câțiva dintre factorii cheie ai creșterii în segment.
Pentru a știi cum să maximizezi performanța unui PHEV, este important să le înțelegem în detaliu. Un plug-in hibrid are toate componentele unui model cu combustie internă și toate cele ale unui model electric. Acesta este dotat cu două motoare, unul care este alimentat de rezervorul de combustibil și unul electric alimentat de baterii, care sunt încărcate în timpul frânării sau când sunt conectate la sursa de încarcare. "Motoarele pot fi operate separat, dar dacă este nevoie de mai multă putere acestea pot lucra împreună. Pentru Leon e-HYBRID, puterea combinată a ambelor motoare este de 204 CP" spune șeful departamentului de dezvoltare Hybrid and Electric Powertrain a SEAT.
Motor electric 115 CP (85 kW) Baterie 13 kWh Autonomie de până la 64 km în modul electric conform ciclului WLTP (NEDC: 72 km) Motor benzină 150 CP (110 kW) Rezervor combustibil de 40 litri Putere combinată de 204 CP